kära dagbok.

Med tanke på hur jag har det nu - med den jag älskar allra mest i ett annat land - så måste ni förstå att mitt humör går upp och ner, jag åker liksom en liiite galnare berg och dal bana än många andra. Jag är jätteglad och stolt över att jag har valt att tänka på mig själv i hela den här grejen, jag vill själv ha något att komma tillbaka här hemma till om jag skulle flytta längre fram.

Men dit jag vill komma är att jag i detta tillstånd kan vara liite labil ibland, hugga på oväsentliga saker, göra en höna av en fjäder etc. Jag menar inget illa, jag bara känner att i detta stora hela så är det så onödigt att klaga på små saker. Man blir lätt bortskämd och tar det mesta för givet när man har allt man vill ha nära. Det finns inget värre än att ta saker för givet.

Jag vill också förtydliga att bara för att jag inte sitter här och klagar och gråter över min älskade varje så betyder inte det att jag är mindre kär i honom! Jag bara tycker att man kan göra den här rätt pissiga tiden lite roligare om man tänker positivt, gör saker man tycker om och ser allt det roliga man har framför sig ihop med sin andra halva. Det som inte dödar en härdar en och tror man på livet ihop med honom så kan man gå igenom allt, och eftersom jag vet att jag och pojkvän är för alltid kanske det är lättare att gå igenom det här? Jag är född med positiv anda och jag vet att man kan se nåt positivt i allt. Sen säger jag inte att jag aldrig klagar, jag må va positiv men jag är fan inte omänsklig! Men man behöver inte klaga på det som egentligen bara är ingenting i det stora hela.



Kommentarer
Namn: Sandra

Frida, du har så sunda tankar och väderingar! Genom dina ord, inte bara i detta inlägget utan hela tiden får du mig att tänka till och du sprider positivitet runt dig:) Även om man inte träffar dig i verkligheten;) Jag känner dig inte men är stolt över dig som valde att stanna kvar i Jkpg när din andra hälft lämnade!! Så Frida, sträck på dig lite extra imon och va stolt över dig själv!! :) Kram

2011-04-12 @ 22:29:07
Namn: Frida

Sandra -



Det är såna som dig som jag vill ha i min närhet! Som sprider lika mycket positivet och uppskattning och peppning som jag tycker att jag själv gör. Tack för dina fina ord!! <3 Kram

2011-04-12 @ 22:33:26
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Namn: Emelie

<3 Ni är så perfekta för varandra!

Håller med ovanstående, du har så kloka tankar!

2011-04-12 @ 22:35:10
URL: http://emesah85.blogspot.com
Namn: Marie

Jag känner ju inte dig alls egentligen! Men...



Här talar du om för många vad en stor bit av livet innebär:

*Respekt för den man älskar och hans/hennes förverkligande

*Tilltro

*Förtroendeskap

*Framtidshopp

*Sammanhållning

*Självförtroende

*Självförverkligande

*Kärlek

*.....o.s.v.



Tyvärr måste du också förklara dig för ditt "beteende" och det är bara att beklaga - men det tror jag du inser själv. Bra yttrat under alla omständigheter.



Som sagt... Det som inte dödar, det härdar!

2011-04-12 @ 23:10:20
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Namn: AnnaViktoria

Att ha sitt hjärta i ett annat land är allt annat än lätt, men som du säger - om man vet att man är på riktigt, att man är för alltid - då blir det lite lite lättare. Även fast sängen känns stor och tom både när man vaknar och somnar, även fast pussarna på pannan man behöver allra mest av allt när man är sjuk finns för långt borta och även fast det gör jävligt ont ibland.

Kärlek är starkare än allt annat - och jag beundrar dig som är kvar där NI var (så som även min J är), jag hade inte varit lika stark om det hade varit jag som stannat kvar - det är nog lättare att "lämna" vardagen för något nytt än än andra hållet.

Och tiden går fortare än man tror - snart vaknar ni brevid varandra varje morgon igen =)

2011-04-13 @ 01:51:38
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Namn: sandra

Frida frida frida, jag förstår precis hur du tänker & känner. Men det är alltid så kul och komma in här & läsa. Älskar din positiva energi!



& snäckan, nu är det inte långt kvar! :) kram

2011-04-13 @ 06:58:02
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Namn: Nikki

Jag tror att andra personer ofta har en bild av hur de hade reagerat om de var i den situationen som du är i nu och förväntar sig då att du ska reagera på samma sätt. På någotvis så förväntar man sig att det ska "klagas" mer istället för att man ska fokusera på vad som faktiskt är positivt med det hela och vad som kommer komma ut av det .



Det är bara du som vet hur starka ni är och som det låter så kommer ni komma ur detta lite starkare. Speciellt du, tänk vad du får växa i dig själv nu.



Himla bra tycker jag Frida! Kämpa på (:



kram på dig.

2011-04-13 @ 08:24:51
URL: http://ettsallsyntexemplar.wordpress.com
Namn: sandra

Ah skojar du, resfeber är bara förnamnet. Är så nervös, haha! Har aldrig åkt en långresa, så det ska bli spännande. kram

2011-04-13 @ 08:42:29
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Namn: sandra

Jaaha en sån ja , då är jag med :) Jag tycker förövrigt du är stark, tänkte på inlägget du skev här! :) kram

2011-04-13 @ 09:16:14
URL: http://jagklararmigalltid.blogg.se/
Namn: tess

ni är duktiga gumman! och att ni väljer att gå era egna vägar visar bara på hur starka ni är. äkta kärlek klarar allt och ni är definitivt så äkta som det går att bli! ni stöttar varandra och finns där för varandra. självklart är det jobbigt många gånger men ni får vända det till något positivt och suga i er all kärlek när ni väl ses! och klaga på här om du vill, vi finns här och ska göra vårt bästa för att muntra upp dig tunga stunder! sen verkar du ha väldans fina vänner också:) irl alltså, haha. stoooor kram och puss!

2011-04-13 @ 09:24:52
URL: http://myfashioncorner.blogg.se/
Namn: lisen

du har så kloka tankar som räcker så himla himla långt. bara det här att ni har valt att bo i olika länder för att satsa på era karriärer, bara det är starkt och också ett tecken på äkta kärlek.

bloggen är ju till för ventilation och det är klart att du får och ska skriva både positiva och negativa saker, det är ju ditt liv. vi stöttar dig och muntrar upp dig.



puss & kram - du är stark!

2011-04-13 @ 12:06:13
URL: http://liiseen.webblogg.se/
Namn: anna

Du är stark min fina vän :)

Ni kommer gå så starka ur det här och jag tror helt på det du säger, du tror på er och därför kommer det att fungera galant! Du har all rätt i världen att klaga och bara för att du inte skriver om det hela tiden så betyder det absolut inte att du inte saknar honom. Jag hejar på er och eran kärlek, för alltid.



PUSS <3

2011-04-13 @ 17:21:59
URL: http://avictoriac.blogg.se/
Namn: caroline

Åh fina Frida, du är otrolig. Tack för den fina texten, jag klagar på tok för mycket och du är en sån energikälla så det sjunger om det. Fan va du är grym!!

2011-04-13 @ 20:39:00
URL: http://www.packelina.com
Namn: caroline

Du inspirerar hela tiden, varje dag. Om inte med kloka ord så med massa fina skor, väskor eller kläder:) Och ja, vi ska verkligen finnas här för varandra. Tack<3

2011-04-13 @ 21:29:07
URL: http://www.packelina.com
Namn: johanna

Jag tycker du är sjukt stark. När jag var borta från min karl var jag ett vrak, men insåg rätt fort att det sämsta man kan göra är att gräva ner sig (även om jag gjorde det då och då). So just keep going!

2011-04-14 @ 09:03:06
URL: http://jlu.blogg,se

Kommentera här:

Namn:
Så du slipper skriva namn igen

E-post: (for my eyes only)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Startblogg.se