min magträning.

Efter ett par förfrågningar om vad jag kör för träning för magen så ska jag visa mina favoriter, youtube är bra.

- Sidoplankan
grym för sidomusklerna i magen. Förutom att göra som hon i videon brukar jag dippa med "rumpdelen" så höften liksom nuddar marken, blir ännu lite tyngre.

- Situps på pilatesboll
inte nog med att man tränar magen genom crunches så tränar man balansen, good!

- Vanlig planka
klassisk övning, enkel och helt galet jobbig!

- Situps med partner
Hittade ingen video. Tänk er att du ska göra vanliga situps. Plussa på en partner som ligger mitt emot dig (kroka ihop benen). Gå ner samtidigt och upp samtidigt. Gör detta med en boll (vi brukar köra med 3kg) som ni lämnar över vid varje "möte" på uppvägen.

såhär fast man ligger nära varandra så man hakar ihop med benen liksom. Och ännu jobbigare blir det om man kör som jag gör här, med armarna (bollen) över huvudet på vägen ner, sviiinjobbigt.

Träna lugnt! Tipsa gärna om ni har nåt bra och kul träningstips.


Kommentarer
Namn: Marre

Okej :)

2011-01-11 @ 13:03:48
URL: http://maaarree.blogg.se/
Namn: Anonym

SVAR: Nej inte kul. Nej ingen hosta, bara värk i lungorna.. :/ Får väl bli det där nedrans gymmet nu ändå^där jag inte kan någonting. Hahah. ^^



Bra övningar, men jag HATAR(!) plankan. Jag får så ont i mina axlar, helt sjukt. ^^

2011-01-11 @ 13:54:26
Namn: Caroline

..den där kommentaren var från mig om du inte fattade det. ;P

2011-01-11 @ 13:54:58
URL: http://carroheterjag.blogg.se/
Namn: neli

ja, erkänn den är snygg? =) den ligger på 199 =)

2011-01-11 @ 14:44:31
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Namn: Camilla

Sidoplankan är hur bra som helst, den gjorde jag varje dag tidigare. Dumt nog gör jag inte ens det en gång i veckan längre. TACK för bra tips, så fort jag är frisk kommer jag ta del av detta, en påminnelse liksom :) Puss

2011-01-11 @ 16:05:16
URL: http://xccc.blogg.se/
Namn: Karin

Åh tack för tipsen snygging! Nu är det dags att ta tag i eländet :)

2011-01-12 @ 11:08:18

Kommentera här:

Namn:
Så du slipper skriva namn igen

E-post: (for my eyes only)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Startblogg.se